16 Milyon için Çalışıyoruz

ASKIDA FATURA

İBB’ye daha önce Sosyal Yardım talebinde bulunmuş ya da bulunacak olan(sosinc.ibb.gov.tr) ve sosyal yardım talebi olumlu sonuçlanmış herkes faturasını ekleyebilir. Bu kontrol otomatik olarak Askıya Fatura Bırak! sayfasında askıya fatura bırakma işleminiz esnasında anlık olarak kontrol edilecek ve gerekli yönlendirme yapılacaktır.

İBB’nin Sosyal Yardım incelemeleri son derece hızlı sonuçlandırılmaktadır. Kuşkusuz inceleme süreleri talep yoğunluğuna göre değişebilmektedir. Askıya fatura ekleme işleminizi Askıya Fatura Bırak! sayfasından başlatabilirsiniz. Sistem otomatik olarak gerekli yönlendirmeleri sağlayacaktır.

Daha öncesinde sosinc.ibb.gov.tr adresinden Sosyal Yardım talebinde bulunduysanız Askıya Fatura Bırak! sayfasından Askıya Fatura ekleme işleminizi gerçekleştirebilirsiniz. Bu aşamada Sosyal Yardım durumunuz kontrol edilecek ve sonucunuz olumluysa faturanız askıya eklenecektir.

Askıya faturanın eklenebilmesi için fatura sahibinin Sosyal Yardım başvurusunda bulunmuş ve onaylanmış olması gerekiyor.

Askıya fatura ekleme işlemi için faturanın Sosyal Yardım talebinde bulunmuş kişi üzerine olması gerekmektedir.

İSKİ ve İGDAŞ faturalarınızı askıya ekleyebilirsiniz.

Tüm sorularınız için ALO 153 Çözüm Merkezimizi arayabilirsiniz.

İSKİ ve İGDAŞ’a ait fatura bedeli 200 TL ve üzeri olan faturalarda en az 50 TL olmak üzere kısmi ödeme yapabilirsiniz.

AİLE DESTEK VE ANNE-BEBEK DESTEK PAKETLERİ

DESTEK TALEP EDEN

ALO 153 Çözüm Merkezi’ni arayarak Sosyal Hizmetler Dairesi Başkanlığı, Sosyal Destek Programı'na başvuru yapılabilirsiniz.

ALO 153 Çözüm Merkezi’ni arayarak Sosyal Hizmetler Dairesi Başkanlığı, Sosyal Destek Programı'na başvuru yapılabilirsiniz.

Kişi başına düşen ortalama aylık gelir tutarı asgari ücretin aylık net tutarının 1/3’ünden az olan vatandaşların Sosyal Destek Sistemi'ne başvuru hakkı vardır. Başvuru ardından yapılan sosyal inceleme sonucunda istenilen evraklar bildirilir.

Başvuru esnasında elinizde bulunan herhangi bir İstanbulkart’ın numarasını Sosyal Hizmetler Müdürlüğü'ne kayıt ettirmeniz durumunda, İstanbulkart’ınıza belirlenen destek tutarınca bir yükleme talimatı oluşturulacaktır.

  1. Oluşturulan yükleme talimatının İstanbulkart’ınıza yüklenebilmesi için aşağıdakilerden herhangi birini yapmanız yeterlidir;
    • İstanbulkart Mobil Uygulama yüklü herhangi bir NFC özellikli Android telefondan bakiye sorgulamak,
    • İstanbulkart’ınızı size en yakın Biletmatik’e okutmak,
    • Akıllı duraklardaki İstanbulkart talimat yükleme noktalarına İstanbulkart’ı dokundurmak,
    Ayrıca İstanbulkart’ın geçtiği anlaşmalı marketlerde yapacağınız ilk alışverişte, İstanbulkart’ınıza oluşturulan yükleme talimatı otomatik olarak yüklenir.
  2. İstanbulkart kart tipine göre (Anonim, Kişiselleştirilmiş) belirli limitleri olan bir karttır. Anonim kartın içerisinde bulunabilecek bakiye max. 300TL olup, kişiselleştirilmiş İstanbulkartlarda ise bu limit max. 750TL dir. Eğer kartınızda aldığınız destek ile birlikte limit aşımı oluyorsa yükleme yapılamayacak olup talimatınız beklemede kalacaktır. Kartınızın bakiyesi uygun limite düştüğünde talimatınız tekrar kartınıza yüklenebilecektir.
  3. Hangi İstanbulkart türlerine destek için bakiye yüklenebilir? Anonim kartlara da yükleme yapılabilir mi?
    • Tüm İstanbulkart türlerine destek için bakiye yüklemesi yapılabilmektedir.
  4. Bakiye yüklenen İstanbulkart’ın kaybolması / çalınması durumunda içindeki ücreti geri alabilir miyim?
    • Kişisel İstanbulkart’ınızın kaybolması durumunda, mümkün olan en kısa sürede söz konusu kart bloke edilmelidir. Kayıp kart bloke işleminizi ALO 153 Çözüm Merkezi'ni arayarak gerçekleştirebilirsiniz.

      Kaybolan veya çalınan anonim İstanbulkart’lar kişiselleştirilmemiş ise bloke edilemez ve kartın mevcut bakiye aktarımı yapılamaz.

      Kaybolma ihtimaline karşı, anonim İstanbulkart’ınızdaki bakiyenizi güvence altına almak için İstanbulkart’ınızı, web sitemiz veya İstanbulkart Mobil Uygulama üzerinden kişiselleştirebilirsiniz.

Web sitesi üzerinden yapılan kart kişiselleştirme işlemleri; https://bireysel.istanbulkart.istanbul/ Online İşlemler menüsünde üyelik oluşturularak giriş yapıldıktan sonra, İstanbulkart’larım seçeneğinden (Görselli anlatımı bulunan Kart Ekleme Prosedürlerini takip edebilirsiniz.) kart bilgisi eklenerek kolaylıkla yapılabilmektedir.

İstanbulkart Mobil Uygulama üzerinden yapılan kart kişiselleştirme işlemleri;
Uygulama yükledikten sonra gelen ekranda “kayıt ol” tuşuna basılır -> Gelen ekranda tüm alanlar eksiksiz olarak doldurulur ve üyelik oluşturularak giriş yapılır.

Anonim kart eklemek için öncelikle ana ekranda yer alan + tuşuna basılır -> NFC özellikli telefonlarda telefonun NFC özelliği açıkken kart ekleme menüsünde İstanbulkart’ınızı telefonun arka kısmına dokundurarak ya da İstanbulkart’ın arkasında bulunan 04’le başlayıp 80’le biten harf ve rakamlardan oluşan 14 Haneli kart numarasını girerek sisteme tanıtabilirsiniz.

İstanbulkart’ınız üzerinde QR Kod var ise, QR okut seçeneği tıklanır -> QR Kod okutulur ve böylece İstanbulkart’ınızı uygulamaya ekleyerek anonim kart kişiselleştirme işleminizi tamamlayabilirsiniz.

Kişiselleştirdiğiniz İstanbulkart’ınızın kaybolması halinde, ALO 153 Çözüm Merkezi ile irtibata geçerek kartınızı bloke edebilir, kartınızda bakiye var ise aktarım talebiniz için İstanbulkart Başvuru Merkezleri'mize başvuru yapabilirsiniz.

Bu merkezlerimizden; TL iadeniz için 10 gün sonrası yeni kartınıza yüklenmek üzere bakiye aktarım başvurusu oluşturabilirsiniz.

https://www.istanbulkart.istanbul/basvuru-merkezleri linkinden size en yakın İstanbulkart Başvuru Merkezleri hakkında bilgi edinebilirsiniz.

KİŞİSELLEŞTİRİLMİŞ İSTANBULKART ANONİM İSTANBULKART
TEK SEFERDE YÜKLEME/HARCAMA LİMİT 750 TL 300 TL
AYLIK TOPLAM YÜKLEME/HARCAMA LİMİT 750 TL 500 TL

  • Destek tutarları İBB Sosyal Hizmetler Müdürlüğü tarafından belirlenmekte ve güncel olarak destek sayfalarında yayınlanmaktadır.

Sosyalkart için yüklenen tutar ile Aile Destek Paketi kampanyasından yüklenen tutarlar farklı hesaplarda tutulmaktadır. Sosyalkart için yüklenen tutarı harcayabileceğiniz noktalar Sosyalkart anlaşmalı marketlerdir. Aile Destek Paketi Kampanyasından yüklenen tutarı harcayabileceğiniz noktalar ise İstanbulkart anlaşmalı tüm üye işyerleridir. Bu yüzden Sosyalkart’ınızda iki farklı hesap tutulmaktadır.

Askıya alınan destek paketleri aylık olarak yenilenir. İlgili süre zarfında destek alamayan aileler uzun süre beklenilmemesi için Sosyal Hizmetler Dairesi Başkanlığı Sosyal Yardım sistemi içine dahil edilir. Askıya alınan destek paketlerinden faydalanması öngörülen aileler aylık olarak değişir.

Tüm sorularınız için ALO 153 Çözüm Merkezimizi arayabilirsiniz.

DESTEK SAHİBİ

Desteğinizi https://askidafatura.ibb.gov.tr/ üzerinden banka ya da kredi kartınızla yapabilirsiniz.

Tüm sorularınız için ALO 153 Çözüm Merkezimizi arayabilirsiniz.

ULAŞIM DESTEK PAKETİ

Destek tutarları İBB Sosyal Hizmetler Müdürlüğü tarafından belirlenmekte ve güncel olarak destek sayfalarında yayınlanmaktadır.

İBB tarafından ihtiyaç sahibi olduğu tespit edilen vatandaşlar bu destekten yararlanıyor.

YUVAM DESTEK PAKETİ

Yuvam Destek Paketi, Askıda Fatura çatısı altında çocukların eğitim masraflarının karşılandığı destek paketidir. Yuvamız İstanbul kreşlerinde okuyan, ailesinin ihtiyaç durumu tespit edilmiş ve ücretli eğitim alan çocukların bir aylık ücretlerinin hayırsever vatandaşlar tarafından karşılanması hedeflenmektedir. İstanbul Büyükşehir Belediyesi, hâlihazırda Yuvamız İstanbul kreşlerinde eğitim gören 5.000 öğrencinin eğitim masrafını karşılıyor. Sizin desteğinizle, daha çok öğrenciye ulaşabilir, daha fazla öğrencinin eğitimini sürdürmesini sağlayabiliriz.

Yuvam Destek Paketi’nden, Yuvamız İstanbul kreşlerinde okuyan ve sosyal inceleme sonucu ailesinin ihtiyaç durumu tespit edilen çocuklar faydalanmaktadır.

Askıya çocukların Yuvamız İstanbul’daki 1 aylık hizmet bedeli olan 2.500 TL tutarı ile çıkılmaktadır. askidafatura.ibb.gov.tr üzerinden çocuklarımızın bir aylık eğitim bedelini ödeyerek sizler de eğitime destek olabilirsiniz.

Ödemeler, bir çocuğun bir aylık hizmet bedeli olarak alındığından kısmi ödeme yapılamamaktadır.

Konu ile ilgili tüm sorularınız için ALO 153 üzerinden iletişime geçebilirsiniz.